Thursday, August 27, 2009

Penipuan


Dunia sekarang banyak penipu. So
BEWARE. Penipu tidak semestinya orang yang menipu untuk mencuri. Mereka juga mungkin terdiri daripada orang yang kita percayai. Kadang-kadang apabila kita mempercayai seseorang, tidak lama selepas itu kita dapat lihat "the true colours". Inilah dinamakan petunjuk dari Tuhan. Saya selalu percaya pada petunjuk daripada Tuhan dan saya tidak pernah putus-putus meminta petunjuk jika sesuatu yang saya tidak pasti mengganggu hidup saya. Saya percaya saya dapat "melihat" petunjuk itu. Sesungguhnya saya amat bersyukur kerana Tuhan masih sayangkan saya. Semoga mendapat balasan daripada Tuhan yang Maha Esa.

Saya amat berharap Tuhan akan membantu saya dengan menjauhkan saya daripada orang yang berniat jahat terhadap diri dan kehidupan saya. And I know who them is. Based on my experiences.


p/s: I dedicate this entry to all the beautiful liars out there.

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga

3 comments:

aiXat.MR said...

"let it be - beatles"
=)

annfrendly said...

kadang2 hati kita dapat taw org menipu kita tapi kita masih tak percaya kata hati.... still nak tunggu bukti nampak depan mata.. tapi bile bukti memang dah terang2 nampak, time tu kita tak dapat terima hakikat.... itulah yang selalu terjadi pada saya... Now, saya sentiasa mencurigai kat sesiapa pun... payah.. payah...

♥ Yazreen Heartsy ♥ said...

hmmm..btol. saya pun mcm tu jugak. dah susah nak percaya org. tapi lepas apa yg dah jadi, saya try belajar dari kesilapan yang lepas. hopefully saya dah tak ulang benda yang sama. skrg ni saya harap orang yang paling rapat dgn saya takkan buat benda yang sama :)